Walka z nadwagą? Pokemon Go. Marketing dla lokalnych przedsiębiorców? Pokemon Go. Zabawa rodziców z dziećmi na świeżym powietrzu? Pokemon Go. Świat oszalał. W zaledwie kilka dni zmieniono styl życia milionów ludzi.

Rzeczywistość rozrzerzona to technologia łącząca świat rzeczywisty z wirtualnym. Wykorzystanie obrazu z kamery telefonu komórkowego i nałożenie na niego trójwymiarowych postaci z niegdyś popularnej kreskówki pozwoliło na spektakularny sukces producenta gry Pokemon Go – firmy Nintendo. Gra bije wszelkie rekordy popularności. W zaledwie kilka dni od premiery została najpopularniejszą grą mobilną w historii Stanów Zjednoczonych.

Zobacz jak po raz pierwszy w historii premiera gry sprawiła, że miliony ludzi wyszły na ulice – dosłownie.

Ludzie tracą głowę dla tej gry – przemierzają dziesiątki kilometrów na piechotę, zapuszczają się w opuszczone tereny, a nawet – nie widzą, że kończy im się grunt pod nogami.

Liczbą aktywnych codziennych użytkowników Pokemon Go pokonał z łatwością takich gigantów jak Candy Crush Saga i Twitter. W ekspresowym tempie zbliża się do wyników aplikacji Snapchat i Maps.

Tak wzrosła nagle popularność hasła „Pokemon” w wyszukiwarce Google:

 

Ogromne zainteresowanie grą starają się wykorzystać lokalne firmy. Oto przykłady:

 

Szał na punkcie gry to ogromne pole do popisu dla marketingowców. Portale branżowe zostały zalane pomysłami na wykorzystanie zainteresowania Pokemon Go w celu pozyskania klientów dla lokalnych biznesów.

Czy Pokemon Go jest w stanie zmienić życie milionów ludzi na stałe?

Od lat marne skutki przynosiły kampanie na rzecz walki z uzależnieniem od internetu i nadwagą oraz promowania aktywnego stylu życia. Firma Nintendo udowadnia, że można spędzać aktywnie czas nie odrywając wzroku od urządzeń mobilnych. Przed kampaniami społecznymi tego typu pojawiły się całkiem nowe wyzwania, a obserwacje zachowań ludzi w kontekście rzeczywistości rozszerzonej z pewnością zaowocują ciekawymi wnioskami.