Wszyscy wiemy, jak gry potrafią być wciągające – komputerowe, planszowe, terenowe…a teraz także edukacyjne! Udowadnia to gra Coffee Noir, która właśnie weszła na rynek.

 

Nauka biznesu w dobrym stylu

Interesuje Cię prowadzenie biznesu? Negocjacje handlowe, zatrudnianie personelu, planowanie produkcji i sprzedaży – te i inne umiejętności zdobędziesz grając w grę Coffee Noir. Jako detektyw Artur Oliver podszyjesz się pod producenta kawy, by zdobyć cenne informacje od zamieszanych w przestępstwo londyńskich przedsiębiorców.

Scenariusz osadzony jest w alternatywnej przyszłości, roku 2021, gdzie gospodarka działa na współczesnych zasadach, ale moda i styl życia zatrzymały się w latach 40. XX wieku. Dzięki temu razem z głównym bohaterem uczymy się prowadzić firmę zanurzeni w unikalnej atmosferze. Podstawą fabuły została nowela kryminalna napisana przez copywriterów, a atrakcyjną stroną graficzną zajęli się artyści i designerzy doświadczeni w branży gier komputerowych.

EDUKACYJNE GRY WCHODZĄ DO GRY

Gry z sektora tzw. serious games zaczynają pokazywać swój potencjał. Ich ideą jest nauczanie z wykorzystaniem gier komputerowych, które mają przekazywać rzetelną wiedzę i stworzyć angażujące warunki do jej wykorzytania. Firma Doji, pod której szyldem ukazała się Coffee Noir, jest pionierem tej branży na polskim rynku.

Założycielami są dr.hab. Szymon Truskolaski i Jakub Ryfa. Współpracownicy poznali się na Uniwersytecie ekonomicznym w Poznaniu. Brak interesujących dla graczy pozycji edukacyjnych zainspirował ich do stworzenia własnej produkcji. Gry szkoleniowe nie cieszą się dobrą opinią, gdyż zwykle brakuje im ciekawej historii i atrakcyjnej szaty graficznej. Przygoda detektywa Olivera reprezentuje nowy poziom gier edukacyjnych – jest kryminalną grą strategiczną, która wizualnie nawiązuje do klasycznych amerykańskich komiksów.

Z NOTATNIKA DETEKTYWA

Aby zagłębić się w środowisko przedsiębiorców i zbierać dowody do sprawy morderstwa, nasz detektyw musi działać na tyle sprawnie, by nie ujawnić swojej prawdziwej tożsamosci. Dlatego uczy się, jak planować produkcję, koszty, osiągać krótko- i długodystansowe cele biznesowe.

Po wykonaniu każdego zadania odblokowują się kolejne elementy fabuły w postaci animacji oraz zapisków w notesie detektywa. — Właśnie ten zabieg pozwolił w sprytny sposób wkomponować w grę aspekty edukacyjne, zachowując jednocześnie spójność i zasadność. Wykonując testy, casy i zadania, zwyczajnie uczymy naszego detektywa jak zarządzać przedsiębiorstwem – tłumaczy jeden z pomysłodawców, Jakub Ryfa.

WEJDŹ DO GRY

Gra jest już dostępna na autorskiej platformie edukacyjnej Doji-academy. To system LMS (Learning Management System) stworzony przez Ryfę i Truskolaskiego. Gra jest dostępna dla szkół, uczelni, firm oraz klientów indywidualnych. W przypadku pracy z grupą, koordynator może śledzić postępy poszczególnych graczy oraz podsumowania w postaci raportów indywidualnych i zbiorowych.

Premiera miała miejsce na początku 2016, a od tego czasu autorzy pojawiają się na wielu imprezach branżowych, zbierając nagrody oraz entuzjastyczne recenzje od pierwszych graczy.
Jeśli chcecie pokazać światu, jaką ciekawą produkcję serious games stworzyli Polacy, możecie wesprzeć projekt tłumaczenia całości na język angielski w serwisie Indiegogo.

 

Źródła:

 

Antonina Oraczewska